Monday, June 6, 2011

perasaan...

topik aku kali ini perasaan.. apa yang anda tau pasal perasaan?? mesti susah nak diungkapkan... yaa betul kita manusia memang tak lari dari macam-macam perasaan yang datang.. ada kalanya gumbira.. kadang-kadang sedih... meroyan pun ade gak..? (huhh meroyan... perasaan gak ke tu..? tah laa.. aku pun tak pasti..) 

kenapa kita dikurniakan perasaan?? yaa.. salah satunya ini adalah anugerah Allah pada hambanya.. haiwan pun ade perasaan.. ce tengok bile kucing sayangkan anaknye.. ape yang die akan buat?? kucing tu akan membelainye kann.? so same la konsep macam manusia jugak... kalau kita tak semaikjan kasih sayang itu maka tidak akan wujudnye elemen percintaan dalam kehidupan manusia bukan.. daripada perasaan ini akan terbit lah beberapa anasir-anasir yang kadangkala boleh memerangkap manusia itu sendiri...

ok.. ok.. cakap pasal perasaan ni kan.. standert la manusia ade perasaan sesame manusia.. ni tak campur lagi dengan perasaan yang songsang.. haa nampak!!... nampak... haha... songsang tu pandai-pandai la korang hendle sendiri.. jangan terlebih sudah....

back to point... sejak azali manusia dah ditakdirkan untuk menyayangi antara satu sama lain tak kira la laki ke perempuan... itu terpulang pada individu itu sendiri... kalau betul perasaan disalurkan ke jalan yang elok maka hasilnya pun akan elok jugak kan... so pandai-pandai la korang handle sendiri.. maleh aku nak huraikan lagi...

tu cite pasal perasaan sesame manusia.. macam mane pulak lau kite kene jage perasaan orang..? adehh.. lau ikot stayle aku la kan... tak kuase nyah nak jage perasaan orang kecuali perasaan kedua orang kita kan.. yang tu paling penting kene jage kerana meraka lah yang membentuk kita sejak dari lahir lagi.. janganlah jadi kacan lupekan kulitnya... wahaha... (pandai pulak aku berperibahasa pulak...)

so macam mane pulak perasaan sayangkan pada kekasih hati.. haaa.. (berat cikit nak ulas ni..) haha... tah laa.. aku sendiri pun tak tau nak kate macam mane.. lau ikot style aku, kalau suka kite bagitau die.. lau kite sayang kite tunjukkan.. lau kita nak sesuatu kita akan usehe kan.. haaa.. so dengan cara tu lah aku try praktikkan so setakat ni bole dikate Alhamdulillah setelah ape yg telah aku laluinye bersama... ahakss...

pada mereka yang sedang mencuba untuk mendapatkan cinta atau kasih sayang meraka, aku ucapkan selamat berusehe dan jangan cepat berputus ase.. bende-bende macam ni kita lebih banyakkan praktikel bukan lebih pada ayat-ayat bunge.. ahakss... (zaman-zaman jiwang ni da berlalu daa... ambooiii aku ni.. terlebih sudah... wakakaka~~...) 

ok..ok.. bukan tak boleh nak berjiwang tapi biar kene pada tika dan waktunya... jangan jiwang yang tak tentu pasal.. walaupun aku ni gaye macam ganaz.. tapi dalam hati ade taman ooo... haha... (geli lak aku membacenye.. x pe.. layankan jek...) lau kite nak ego sangat pun tak bole gak... ego ni kire pnyakit kronik gak la bagi aku coz pnyakit ni datangnye dari diri kita sendiri kan.. tak ade sesiape boleh meruntuhkan ego seseorang itu melainkan seseorang itu mempunyai usehe untuk meruntuhkan ego itu... (ambooiii.. jauh sangat ni aku malalut... arrhh... layankan jek...)

yang penting jagalah perasaan anda sendiri atau anda terpaksa menyukai apa perasaan yang akan mendatang di masa hadapan.. kerana diri sendiri adalah lebih penting dari segalanya...

bak kate iklan kan... 'KERANA DIRIMU BEGITU BERHARGA"... ^_^

No comments:

Post a Comment