Wednesday, June 8, 2011

malang....

nak dijadikan cerite la... al-kisah.. maka satelah sekian lame berjanji pada anak buah aku 2 orang ni maka janji terpaksalah ditunaikan untuk keluar enjoy bersama-sama mereka... maka di tetapkanlah tempat perjumpaan di Times Square KL tu kan.. (lau korang tak kat mane ts tu tak tau la aku nak kate apew...) maka setelah berjanji masing-masing menujulah ke times square seperti di rancang...

bila dah sampai times square tu paham-paham je la.. matlamat memang nak enjoy la kan... da enjoy-enjoy so dr tengah hari sampai la ke malam... so tibe la time nak balik... sampai kat luar time square tengok-tengok hujan... aiseyy... dalam hati berdetik 'beginilah kehidupan sebagai rider... sentiase berdepan masalah apabila hujan turun dengan lebatnya petang rabu itu'... so dalam masa yang sama ade janji temu pulak malam ni.. adoooiii.. macam mane ni.. tak kan nak superman jek balik ni redah hujan... jam di tangan sudah menunjukkan pukul 8... pulak... jadi ke janji temu malam ni... dalam hati dah gelisah ni....

so bagi seorang rider macam aku ni, bile dah terfikir nak balik tu, memang nekad nak balik laa.... dalam hati 'arhhh gerak teros la balik.. dengan langkah yang berani aku menyusun untuk ke parking motor... sebelum sampai ke parking motor tu biase la kan kene la bayar tiket dulu.. lau tak nanti tak keluar aku dari parking moto tu... so kene la beratur nak bayar tiket tu...

selasai bayar tiker teros ke parking motor sambil mencari motor aku... sampai jek kat motor aku tengok seat aku kosong... 'Allah, mane pulak helmet aku ni...?' da gelisah ni.. cari-cari sah tak ade... sah ni helmet kene rembat... adoiii... 'siot betol pada mereka yang rembat helmet aku....' jam di tangan dah pukul 8.15... macam mane ni..? call la anak buah aku jap mintak buah pikiran die.. bukan mintak buah pinggang die ek... (jangan nak ngade-ngade korang... haha...) cite punye cite ngan anak buah aku so aku fikir jap x pe.... bagi aku 10 minit jap.. pape nanti aku call ko balik... kate aku pada anak buah aku... haha (macam dalam novel pulak)...

duduk la jap kat tepi motor sambil merenung seat motor aku yang kosong tanpa helmet tu.. adehhh... dalam hati dah bengang ni... laaa... baru aku perasan dorang rembat sekali dengan sweater aku.. arrghhhh!!!!..... memang terbaik la dorang ni... pakej.... helmet dengan sweater aku dorang ambik sekali... dalam hati aku hanye mampu mengatakan cobaan... sabar-sabar.. aku kat kl ni.... mane pulak nak cari helmet nak balik s.alam ni....

tetibe idea datang.... haa.. jalan pasar kan da dekat... kat citu ade kedai motor.. argghhh gerak sane teros dulu rr.. dengan berbekalkan skill merempit yang dah aku tinggalkan 2-3 tahun yang lalu, aku gunakan balik teros ke jalan pasar dengan rider motor tanpa helmet + dengan hujan lagi... arghh... mencelah-celah bagai rempit dan tibalah di kedao motor itu... nasib-nasib.. kedai tu tak tutup lagi kan.. beli helmet baru sekali ngn wizer = rm 40... dah dapat helmet teros gerak balik s.alam... 

sampai kat persimpangan aku perasan ade jalan baru.. alamakk.. bile pulak ade jalan baru ni.. baru 3 bulan tak redah kl... tengok signboard ade tulis petaling jaya... arrhh, ikot je laa.. asal sampai pj.. sekali rupenye jalan tu menuju ke jalan tun razak... adooiiiii... salah masok jalan pulak.. tengok jam da 8.20 ni.. janji temu patutnye kol 8.30... arrgghhhh... bertambah tension aku... dengan jalan jem lagi kat jalan tun razak tu... nak patah balik memang harap la kan.. jalan ngh pack jem.. nak tak nak sabar je laa... ikot je la jalan tun razak tu sampai la aku jumpe jalan loke yow... teros aku potong ikot jalan tu masok federal haighway... makin nak sampai mid valley tu makin lebat lak.. da la tak ade sweater ni...

arrgghhh malas aku nak ikot jalan motor da malam-malam ni... tengok jap da kol 8.30  adehh.. dah terlepas janji temu ni.. teros aku meredah highway tanpa ikot jalan motor sampai la ke s.alam... bak kate membe-mebe umah sewa aku dulu, 'ape lagi.. superman laaa'.... memang aku superman... memang hebat sampai s.alam pukul 9.... dasyat + merbahaya + berani mati + hati kering... memang dah tak fikir ape dahh.. asal sampai umah jek...

sampai umah jek kuyup aku.. lantak laa.. dengan batok dah 3 minggu tak baik lagi.. adooii.. sakit dada aku dengan batok ni.. teros mandi dan rase macam nak teros tido jek...

pada yang kaki-kaki rembat tu cukuplah anda... penat dah pada yang jadi mangsa ni nak pikir yang baik untuk sampai ke rumah... aduyaii.. janji temu teros dicancelkan... adehhhh... tak jumpe lagi.... dalam hati sape yang tau.. ahaksss... 

pape pun anggap ini sebagai satu ujian darinya untuk diriku... sabar itukan sebahagian dari iman~~....
^-^


No comments:

Post a Comment