Thursday, May 26, 2011

mulakan dari bawah

satu perkataan yang unik yang boleh dijadikan sabagai panduan dalam hidup kita.. sebagai yang anda kita tahu kita manusia tidak lari dari berkeinginan sesuatu yang tinggi... haaa... nampak... nampak... sesuatu yang tinggi tu.. sape tak nak kan... semua orang nak berada di puncak kegemilangan dan kalau boleh tak nak jatuh... yang tu tak boleh la derr... nak tak nak pasti suatu hari nanti kita akan jatuh.. itulah kehidupan kita di dunia ini walau tinggi mana martabat di junjung tinggi lagi..... errrr... errrr... korang sambung la sendiri... (hahaha)....

sedang aku dok lepak dengan dia terbukak lah cite pasal nak beli kereta... yeahhh seperti yang anda tidak tahu bahawasanya saya memang menyukai kereta buatan Honda... atau name singkatannya H.. (bak kate anak buah aku la kan.. 'baba ade kereta H'... giler laaa budak 5 tahun pun tau bahase tu...) haaa sambung balik cite....
Honda... sape yang tak minat beb... macam-macam Honda ade.. Honda EX5 pun termasuk dalam pengeluar Honda beb... tapi gua tak cite pasal moto tapi gua cite pasal kereta arini.. Honda.. Honda City, Civic, Accord perghh... tu antare yang kereta yang femes la kan.. tu tak masok lagi Honda EK dan macam-macam lagi laa... bukak cite pasal kereta kan... so aku cite la pasal kereta kat die pasal.. oleh kerana minat yang mendalam pasal kereta H ni, so memang terlebih la cite pasal kereta H.

dan tibe-tibe aku terbaca proton ade keluarkan model saga cc 1600... target aku lau nak beli kereta nak kereta cc dalam lingkungan 1500-1800 cc senang sikit nak long distance kan... pastu harga nak dalam 50K-80K... tu yang aku mampu la.... lebih dari tu tak mampu den... so bila proton keluarkan spec kereta yang aku nak tu so macam terdetik la aku nak beli kereta tu kan.. tapi tu laa.. proton... (kpd pengguna proton mntk maap ek jika tersinggung.. huhu...tiada niat untuk menyinggung anda) so bile cite macam tu si dia cakap laa...

'nak kereta yang mahal jek, cube mulekan dari bawah...'. wahhh teros tersedar aku dari lamunan... mulekan dari bawah ek... teros aku tersentak dan berfikir 2 saat.. betol gak kan ape yang die cakap... mulekan dari bawah... sepupu aku pun banyak yang bermula dari bawah.. first car mereka mesti proton.. so kenapa aku tak ikot macam tu kan... so dari citu da nampak daa... haaa.. nampak...nampak... haha.... (giler jap...) 

so untuk pengguna kereta yang akan datang tu saya mengesyorkan anda yang mana ada minat macam aku cakap tu nak spec kereta macam ni kan boleh lah servey-servey. mane tau saving minyak ke... body saga bukannye besar mane pun pastu letak cc 1600 pulak... memamg kereta top kot lps ni....




No comments:

Post a Comment