Monday, April 22, 2013

malam yang berpanjangan.....

yeahh kita  berjumpa lagi kali....... kali ini bukan nak cite pasal penyelidikan tapi nak share story aku bile aku keje malam.... 

asal masok keje malam jek mesti ada dugaan untuk aku hadapi... dua minggu lepas aku didatangi dengan batok yang sangat-sangat terok hinggakan nak tidur kat office pun kene ambik masa yang agak lama.... by the way aku bukan kaki ngulor ek bile keje tapi da memang skop kerje aku macam tu... asal masok shift malam memang stanby jek kejenye... lau ade call and complaint baru la pergi attand problem and lepas tu baru la ade keje...tapi lau tak ade complaint so tido je la kejenya sampai ke pagi... hehehe... tapi problem pun kene tengok gak ape masalahnya sebabnya ada problem yang urgent dan tak... bile dapat complaint yang tak urgent so ignore jek la complaint tu and then tunggu shift pagi esok untuk setelkannya....

minggu ni sekali lagi aku masok shift malam dan aku didatangi penyakit sakit perot yang sangat-sangat sakit tak pernah aku dapat sebelum ni.... nasib kat kilang aku tu ade klinik in house so tak payah lak nak kene pergi klinik jauh-jauh kat luar tu... sampai klinik doktor cakap perot aku masok angin dan kemungkinan gastrik... padahal sebelum-sebelum ni aku tak pernah lak kene gastrik.... yg peliknya aku sakit perot lepas makan malam lak tu kat kantin kilang aku lak... tapi tak pe laa sebabnya doktor da bagi ubat so aku telan je laa..

lepas-lepas telan jek ubat bermulalah proses ubat melawan bakteria dalam perot aku... dia punya sakit perot tuhan je la yang tau... sampai bergulung aku mengereng untuk tahan ubat punye penangan.... masa bergulung tu agak-agak aku dalam pukul 12.45 tgh malam... elok lepas 1-2 jam so maksudnya dalam pukul 2.45 sumthing kene lak cirit birit... adooiiiii......3-4 kali gak la aku ke toilet.... langsung aku tak masok office... yela,, toilet aku dengan office pun bole tahan gak la jauhnya... kang tak pasal-pasal menabur lak tengah jalan... hahahaha..... samapai la ke 6 pagi aku keluar masok toilet.... penatnya tak tau la aku nak cakap macam mane.... sepanjang malam


 memang penat melayan cirit birit ini bile kene, lagi-lagi kene time kat tempat keje pulak... adoooiiii..... sedar-sedar time nak balik tu da macam mate beruang da mate aku satu malam tak dapat tido.... cukup pukul 7 pagi teros aku thumprint out, balik sampai rumah dalam kol 7.15 teros tido sampai pukul 12 tengah hari... perghhhh... die punye lege memang terbaik... now alhamdulillah cirit birit pun beransur  pulih.... tapi tak tau la kalau nak jadi balik bile petang nanti... harap-harap tak la.... tak larat aku nak melayannya.... nak keje nak kumpul duit pergi umrah.... hihihihi..... tetibe hati teringin nak pergi sane.... in sya Allah dipermudahkan suatu hari nanti......



No comments:

Post a Comment