Monday, April 25, 2011

Cinta Bukan Untuk Orang Yang Berputus Asa......

wooww!! tajuk entri kali ini memang sangat menarik bagi aku, walaupun aku bukan lah orang yang sudah mempunyai penaman hati tapi kata-kata hikmah yang aku dengar dari sebuah Dj ni memang menarik minat aku... 

cinta bukan untuk orang yang berputus asa..?? macam mane pula ngn anda?? aku..? aku..? ( bukan berputus asa tapi masih mencari keserasian dari setiap sudut...) haha... ngade-ngade lak aku.. 

ok.. ok... balik pada cerita... apa reaksi anda bila dengar pasal tajuk ini.. ce bagitau... ce cite.. ce cite... hehe... mesti banyak komen korang kan.. bukan aku jek, malah orang lain pun akan sependapat dengan anda..? (huhh.. yekew sependapat..? kalau la kan... haha) 

banyak orang bila dah clash dengan pasangan masing-masing meroyan.. asik-asik meroyan.. ( bak kat membe blog aku sorang ni la kan....) so bila da meroyan mula la pikir macam-macam.. nak itu lahh.. nak ini lahh... hasihh.... mereka-mereka ni... 

dalam islam pun ade kate 'Allah akan menguji hamba-hambanya untuk melihat sejauh mane keimanan seseorang itu..' so dalam hal ini memang aku agak setuju ape yg dikatekan di atas... cinta memang bukan untuk orang yang berputus asa... 

ada orang orang bile time couple bapak lamenye bertahan 4-5 tahun.. last-last kahwin dengan orang lain... so dimana kasih sayang yang di sulam semasa 4-5 tahun tu pergi..?? ( sendiri pikir la weyhh.. da besar kan...) ade orang baru kenal tak sampai sebulan pun, da nak couple.. (wow, bersungguh-sungguh nampaknya beliau..) so bila time-time berada di ujung cite, ( maksud aku time-time da nk clash laa) sume jadi pahit... sumer jadi..... tah laa.. macam-macam jadi laaa... aku pun tak tau nak tulis jadi ape lagi...

bile dah break or clash mule lah nak salahkan orang... pulak.. apo kono mengono pulak nak salahkan mereka ni... da den kobarkan ni haa... ekau jangan lobih-lobih... kang nyosa(menyesal) badan nanti... dah tu pulak nanti buat statement kat 'Facebook' mengatekan aku tak percaye kat laki lagi... pulak dah.... macam-macam hal... 

bagi pendapat den la kan... kalau dah break or clash tu udah-udah laa.. jangan la nak panjang cite lagi... tak elok... baik kita bukak cite baru.. bukak warung baru pun ok gak kn.. wahahha~~ ( jauh melencong tu...).. anggap je la anda hanya ditakdirkan sebagai sahabat saje walaupun pernah mencintai beliau.... dan berdoa agar anda sendiri ditemukan dengan jodoh yang lebih elok apa yang pernah anda lalui...

dalam hal ini (cehh da macam berita pulak ayat depan ni.. haha..) kite tak bole nak berputus asa dalam menentukan jodoh diri sendiri... kalau kita gagal dalam final exam kan..? ape kita buat..? mesti akan useha bukan..? haaa.. nampak!!... nampak!!... so jangan la cepat berputus asa... dalam apa-apa keadaan pun yang penting jangan cepat mengalah... 

kerana setan amat suka pada orang yang cepat berputus asa ini... yang penting bile dalam couple ni bagi aku la kan.. ermmmm jangan lebih-lebih la kot... aggap je la sebagai sahabat pada permulaan... yang penting kita mengetahui apa yang patut di ketahui dan apa yang tidak patut diketahui... yang itu akan menjadi penentu dalam perhubungan kita...

well, saya menyeru di sini pada tuan-tuan, puan-puan, adik-adik, abang-abang NEVER GIVE UP!!!.....

(p/s: terase semangat bila JOHN CENA say : Never Give Up!!....)


2 comments: